وضع مالی آمریکایی ها در دوران ترامپ چه تغییری کرده است؟

به گزارش راوه بلاگ، 42 درصد شهروندان آمریکایی عملکرد دولت ترامپ در حوزه اقتصاد را منفی ارزیابی کرده اند.

وضع مالی آمریکایی ها در دوران ترامپ چه تغییری کرده است؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از بلومبرگ، برای بسیاری از آمریکایی ها دوران چهار ساله ریاست جمهوری دونالد ترامپ تغییری در وضع زندگی آن ها ایجاد نکرده است: 45 درصد پاسخ دهندگان نظرسنجی اجرا شده توسط موسسه بنک ریت گفته اند شرایط زندگی آن ها در طول این چهار سال از نظر اقتصادی تغییری نکرده است و شمار کسانی که معتقد بوده اند شرایط اقتصادی آن ها دشوارتر شده تقریبا به دو برابر افزایش یافته و به 30 درصد رسیده است.

از زمان انتخاب شدن دونالد ترامپ در سال 2016 تا به امروز شاخص های بورسی جهش محسوسی داشته اند از جمله شاخص اس اند پی 500 که طی این مدت 58 درصد رشد داشته است. اکنون و با شیوع آمریکا شرایط اقتصادی آمریکا وخیم شده تا جایی که رشد اقتصادی به کمترین سطح یک فرن اخیر خود رسیده و نرخ بیکاری نیز در حال گذشتن از 15 درصد است.

مارک همریک، تحلیل گر ارشد مسائل اقتصادی موسسه بنک ریت گفت: با وجود نرخ بیکاری بسیار کم قبل از شیوع بحران، دستاوردهای دولت ترامپ در حال نابودی است و رشد اقتصادی پس از 148 ماه متوالی متوقف شده است.

از مجموع پاسخ دهندگان، 42 درصد گفته اند عملکرد دولت در حوزه اقتصادی را منفی ارزیابی می کنند در حالی که 35 درصد معتقد بوده اند عملکرد دولت خوب بوده است. سایرین نیز گفته اند شرایط با قبل تفاوتی ندارد.

این نظرسنجی با مشارکت 1343 پاسخ دهنده آمریکایی با میزان درآمد و بازه سنی مختلف اجرا شده است.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر امسال (آبان) بین دونالد ترامپ و جو بایدن، معاون اول دوره ریاست جمهوری باراک اوباما خواهد بود و نظرسنجی ها حاکی از رقابت تنگاتنگ این دو نفر دارد. ترامپ برای انتخاب مجدد حساب ویژه ای روی اقتصاد باز کرده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 1008

به "وضع مالی آمریکایی ها در دوران ترامپ چه تغییری کرده است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وضع مالی آمریکایی ها در دوران ترامپ چه تغییری کرده است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید