مهلت موسسان برای ثبت اطلاعات الگوی شهریه مدارس، حذف فوق برنامه های حضوری در شرایط کرونا

به گزارش راوه بلاگ، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش خاتمه خرداد ماه را آخرین مهلت موسسان برای ورود اطلاعات در الگوی شهریه مدارس غیردولتی دانست و گفت: سازمان مدارس غیردولتی به رغم اینکه الگوی شهریه دارد اما درنهایت بر اساس یکسری ملاحظات مانند تاب آوری جامعه نسبت به افزایش قیمتها، نرخ نهایی شهریه ها را تعیین و برای هر مدرسه اعلام می کند تا مردم بدانند باید چه مبلغی را تحت عنوان شهریه به مدرسه بپردازند.

مهلت موسسان برای ثبت اطلاعات الگوی شهریه مدارس، حذف فوق برنامه های حضوری در شرایط کرونا

شهریار فولادوند در گفت وگو با خبرنگاران، درباره آخرین فرایند معین شهریه مدارس غیردولتی اظهار کرد: الگوی شهریه مدارس غیر دولتی را به استان ها اعلام کرده ایم و موسسان تا پایان خردادماه فرصت دارند شاخص های معین الگوی شهریه را تکمیل و به مناطق و استان ها ارسال کنند تا ارزیابی شده و برای معین تکلیف نهایی در اختیار سازمان مدارس و مراکز غیردولتی قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: سازمان مدارس غیردولتی به رغم اینکه الگوی شهریه دارد اما درنهایت بر اساس یکسری ملاحظات مانند تاب آوری جامعه نسبت به افزایش قیمتها، نرخ نهایی شهریه ها را معین و برای هر مدرسه اعلام می کند تا مردم بدانند باید چه مبلغی را تحت عنوان شهریه به مدرسه بپردازند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به اینکه آیا شرایط کرونایی و آموزش غیرحضوری جزو ملاکهای معین شهریه در سال تحصیلی پیش رو خواهد بود؟ اعلام کرد: ممکن است آموزش غیرحضوری در شرایط کرونایی برخی مولفه های هزینه بر نظیر بهای آب و برق و گاز مصرفی مدارس را کاهش دهد ولی در برخی بخش ها مانند تهیه پلتفرم های آموزشی خاص و یا هزینه های اینترنت که خود مدرسه متقبل می گردد، ممکن است افزایش هزینه ایجاد کند.

فولادوند ادامه داد: ضمن اینکه برای تدریس در پایه های مختلف بین شرایط کرونا و غیرکرونا تفاوتی وجود ندارد و برنامه درسی تنظیم و معلمان مربوطه به کار گرفته می شوند. به علاوه اینکه سختی کار در حوزه آموزش الکترونیک به گونه ای است که اگر قبلا محتوایی در یک ساعت ارائه می شده معلم در بستر فضای مجازی باید چندبرابر وقت بگذارد، لذا هزینه ها به صورت محسوس کاهش نمی یابد که این تصور ایجاد گردد باید شهریه ها کاهش یابند.

وی اضافه کرد: البته شهریه هایی که به فعالیت های فراتر از برنامه درسی برمی گردد، مانند آن دسته از برنامه های مکمل و تابستانه که امکان اجرایشان در شرایط کرونا با توجه به عدم حضور دانش آموزان فراهم نیست قطعا از شهریه حذف می شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 خرداد 1400 بروزرسانی: 29 خرداد 1400 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 2382

به "مهلت موسسان برای ثبت اطلاعات الگوی شهریه مدارس، حذف فوق برنامه های حضوری در شرایط کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهلت موسسان برای ثبت اطلاعات الگوی شهریه مدارس، حذف فوق برنامه های حضوری در شرایط کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید