مصادره 120 میلیون یورو دارایی و چهار سال زندان برای عموی بشار اسد

به گزارش راوه بلاگ، دادگاهی در پاریس رفعت اسد، عموی رئیس جمهوری سوریه را به اتهام پولشویی و سوء استفاده از اموال مردم سوریه به چهار سال زندان محکوم کرد.

مصادره 120 میلیون یورو دارایی و چهار سال زندان برای عموی بشار اسد

به گزارش خبرنگاران به نقل از تلگراف، حکم دادگاه پاریس علیه عموی بشار اسد و برادر حافظ اسد فقید روز چهارشنبه اعلام شد که بر این اساس، علاوه بر چهار سال زندان تمام اموال رفعت اسد 82 ساله در فرانسه و یک دارایی 29 میلیون یورویی در لندن هم توقیف و مصادره می گردد. او دسامبر گذشته به دلیل خونریزی داخلی در بیمارستانی در فرانسه بستری شد و هنگام صدور حکم در دادگاه حضور نداشت.

رای دادگاه شامل مصادره خانه ها و املاک آقای اسد هم می گردد که ارزش آنها حدود 90 میلیون یورو (100 میلیون دلار) برآورد شده است. فرآیند رسیدگی به پرونده برادر کوچک تر رئیس جمهوری پیشین سوریه و عموی عظیم بشار اسد از 2014 در جریان است و او به دلیل جرایمی که بین سال های 1984 تا 2016 مرتکب شده بود، محاکمه شد. رفعت که بین فرانسه و بریتانیا در رفت و آمد است، تمام اتهام ها را رد نموده است.

رفعت اسد کنار برادرش حافظ اسد در یک مراسم نظامی در 1984

او پس از رهبری یک کودتای ناکام علیه برادرش حافظ در 1984 به خارج از سوریه رفت و بیشتر زمان خود را در فرانسه و اسپانیا گذراند. پس از مرگ حافظ اسد در 2000، رفعت خود را جانشین قانونی برادرش گفت اما برادرزاده اش بشار در انتخابات پیروز و رئیس جمهوری شد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 25 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 1013

به "مصادره 120 میلیون یورو دارایی و چهار سال زندان برای عموی بشار اسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصادره 120 میلیون یورو دارایی و چهار سال زندان برای عموی بشار اسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید