لغو سفرهای اروپایی به امریکا به دلیل شیوع ویروس کرونا

به گزارش راوه بلاگ، ورود مسافران اروپایی به ایالات متحده ممنوع اعلام شد

روز آدینه 23 اسفند ماه 98 دونالد ترامپ از لغو سفرهای اروپایی به امریکا اطلاع داد. دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا خاطرنشان کرد که به دلیل شیوع ویروس کرونا و جلوگیری از انتشار این ویروس در کشور ایالات متحده سفرهای اروپایی به این کشور به مدت 30 روز به حالت تعلیق درمی آید.

لغو سفرهای اروپایی به امریکا به دلیل شیوع ویروس کرونا

لذت بخشترین تجربه سفر را با مسافرت تجربه کنید. برای یافتن تورهای لحظه آخری، برنامه سفرهای مقرون به صرفه و دریافت راهنمایی از مسافران قدیمی با ما همراه باشید.

همزمان با اپیدمی شدن ویروس کرونا در دنیا، دولت امریکا برای جلیوگیری از انتشار این ویروس خطرناک در ابالات متحده، از ورود مسافران اروپایی و اتباع خارجی که سابقه سفر به کشورهای اروپایی را داشته اند ممانعت به عمل آورد.

این مممنوعیت تنها شامل کشورهای عضو پیمان شینگن می باشد و دولت بریتانیا شامل این قانون نمی گردد.

تصمیم اخیر ترامپ مربوط به شهرواندانی است که طی 14 روز گذشته از منطقه شنگن بازدید نموده اند و شامل افرادی که اقامت دائم ایالات متحده را دارند نمی گردد. شهروندان امریکایی ساکن کشورهای اروپایی اجازه ورود به ایالات متحده را دارند، اما از این افراد تست کرونا به عمل خواهد آمد.

در پی این تصمیمِ دولت امریکا، مقامات ارشد اتحادیه اروپا، دونالد ترامپ را به دلیل اعلام لغو سفرهای اروپایی به امریکا نکوهش کردند و تصمیم ترامپ را اقدامی یک جانبه دانستند و خاطر نشان کردند که اپیدمی کرونا بحرانی دنیای است و محدود به یک قاره نمی گردد.

ترامپ نیز اتحادیه اروپا را به سهل انگاری در خصوص اقدام علیه کرونا متهم کرد و گفت : اتحادیه اروپا نتوانسته است از اقدامات لازم و حیاتی برای مقابله با ویروس کرونا استفاده کند و معتقد است که اتحادیه اروپا باید خیلی سریع تر مانع از سفر شهروندان چینی به اروپا می شد.

طبق آخرین آمار بیش از 17 هزار نفر در اروپا به کرونا مبتلا شده اند که البته درصد عظیمی از این جمعیت ساکنان ایتالیا هستند.

بدون شک این تصمیم ایالات متحده ضربه سنگینی به صنعت هوانوردی اروپا خواهد زد و تحلیلگران این صنعت نیز معتقدند که لغو سفرهای اروپایی به امریکا، فشار مضاعفی را به شرکت های هواپیمایی و فرودگاه های اروپای وارد خواهد نمود.

به گزارش رویترز این محدودیت 30 روزه که 26 کشور اروپایی را شامل می گردد، می تواند بیش از پیش به صنعت گردشگری و هوانوردی اروپا و ایالات متحده آسیب وارد کند، تا جایی که سهام بسیاری از شرکت های هواپیمایی اروپا و امریکا در پی این تصمیم سقوط بی سابقه ای را تجربه کرد.

گفته می گردد وضع قانون لغو سفرهای اروپایی به امریکا می تواند بر روی بیش از 3000 پرواز که روزانه بین اروپا و ایالات متحده انجام می گردد تاثیر منفی بگذارد.

منبع: فلای تودی
انتشار: 12 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 537

به "لغو سفرهای اروپایی به امریکا به دلیل شیوع ویروس کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لغو سفرهای اروپایی به امریکا به دلیل شیوع ویروس کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید