فرشید باقری 782 دقیقه دور از ترکیب استقلال

به گزارش راوه بلاگ، ماجرای مصدومیت های مکرر فرشید باقری چیست؟ چرا این بازیکن با وجود گذشت 11 بازی (مجموع بازی های لیگ برتر و جام حذفی) تنها 208 دقیقه در ترکیب استقلال بوده است؟

فرشید باقری 782 دقیقه دور از ترکیب استقلال

به گزارش گروه ورزشی خبرگتزاری دانشجو، میانگین حضور هافبکی که بر سر تمدید قراردادش با استقلال حرف و حدیث های بسیاری بود حدود 18 دقیقه در هر بازی است. آماری بسیار ضعیف که نشان می دهد این بازیکن در شرایطی با استقلال قرارداد منعقد نموده که از سلامت کافی بهره مند نبوده است.

پیش از آغاز لیگ نوزدهم که صحبت از تمدید قرارداد باقری با استقلال بود، گفته می شد بعضی پزشکان که با باشگاه همکاری می نمایند سلامت پای باقری را تأیید ننموده اند اما تعیین نشد که چرا مسئولان باشگاه استقلال با وجود مصدومیتی که وجود داشت با باقری قرارداد جدید نوشتند. قراردادی که با اصرار مسئولان باشگاه استقلال پیش از فصل با باقری منعقد شد این ذهنیت را ایجاد می کرد که شاید فرشید با مشکل حادی روبرو نیست و پزشکان بیش از حد از خود حساسیت نشان می دهند اما غیبت های مکرر در بازی های لیگ نوزدهم پرده از یک مصدومیت جدی برمی دارد.

اکنون استقلال به هفته نهم رسیده و 2 بازی هم در جام حذفی انجام داده است. مجموعاً 11 بازی. 990 دقیقه از لیگ گذشته و پیدا است که شرایط باقری به گونه ای نیست که بتوان چندان روی او حساب کرد. در بازی هایی که فرشید برای استقلال به میدان رفت نیز فروغ آنچنانی نداشت. او فقط یک بار به طور کامل در ترکیب استقلال حضور داشت؛ بازی با ماشین که تنها بازی 90 دقیقه ای این هافبک دفاعی محسوب می گردد.

در دیگر بازی ها باقری یا تعویض شد و یا اینکه به عنوان بازیکن تعویضی به میدان رفت. وضعیتی که در قیاس با فصل پیش کاملاً متفاوت است. کافی است آمار بازی هایی که باقری در همین 11 بازی آغازین فصل هجدهم برای استقلال انجام داده را در ذهن مرور کنیم. باقری غالباً در ترکیب استقلال بود. عنصری مفید و غیرقابل چشم پوشی که عصای دست وینفرد شفر هم بود. حالا او اما در شرایطی به سر می برد که هیچ امیدی به آینده اش نیست و احتمالاً غیبت هایش در بازی های آینده نیز تداوم خواهد داشت و استقلال در شرایطی که به نیروهایش احتیاج دارد باید باز هم دوری این بازیکن را تحمل کند.

شاید اگر دست استراماچونی در خط میانی باز بود می شد این غیبت های مکرر را به نوعی بی اثر دانست اما در حالی که روزبه چشمی هم با مصدومیت مشکوکی روبرو شده و تعیین نیست چرا و به چه دلیل این بازیکن هم بازی های اخیر را از دست داده، غیبت های باقری بسیار آزاردهنده می کند.

به هر حال این وضعیت نتیجه عقد قرارداد با بازیکنی است که شاید باید نیم فصل بیرون می ماند و به پای مصدومش می رسید و نیم فصل دوم به ترکیب استقلال اضافه می شد اما عجله و شتاب در عقد قرارداد با باقری و نداشتن استراتژی مناسب در جابجایی پیش فصل لطمه بزرگی به استقلال وارد ساخته است.

ماجرای مصدومیت ها در تیم استقلال را آنجا می گردد شگفت آور خواند که تیم هنوز به نیم فصل نرسیده 2 بازیکن رباط پاره نموده اند و فرشید باقری هم اوضاعی پیچیده و مبهم پیش روی خود دارد و 782 دقیقه از ترکیب تیمش دور بوده است. ضمن اینکه آسیب دیدگی روزبه چشمی نیز احتیاج به کنکاش و آنالیز های بیشتری دارد و باید روشن گردد که چرا این بازیکن در یکی دیگر از بازی های مهم فصل از ترکیب استقلال دور مانده است.

منبع: ایران ورزشی

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 28

به "فرشید باقری 782 دقیقه دور از ترکیب استقلال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرشید باقری 782 دقیقه دور از ترکیب استقلال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید