شرح ربیعی درباره عدم بستن مرزهای ایران و ترکیه توسط دولت ، تصمیم شتاب زده آسیب زیادی به ما وارد می کرد خبرنگاران

به گزارش راوه بلاگ، سخنگوی دولت گفت: موضوع بسته شدن مرز های زمینی و هوایی بین ایران و ترکیه به دلیل شیوع موج جدید کرونا امروز به وزارت کشور ابلاغ شد و براساس این تصمیم تردد تور های مسافرتی به این کشور فعلا تعلیق یافته است.

شرح ربیعی درباره عدم بستن مرزهای ایران و ترکیه توسط دولت ، تصمیم شتاب زده آسیب زیادی به ما وارد می کرد خبرنگاران

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرنگاران علی ربیعی سخنگوی دولت در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد نامه یازده فروردین وزیر بهداشت به وزارت کشور در مورد بسته شدن مرز های زمینی و هوایی بین ایران وترکیه با توجه به جهش نوع جدیدی از کرونا در ترکیه و عدم اهتمام جدی دولت به این موضوع گفت: موضوع بسته شدن مرز ها بین ایران و ترکیه با توجه به شیوع موج جدید کرونا امروز به وزارت کشور ابلاغ شد براین اساس از آنجا که بیشتر حجم مسافرت های تفریحی به ترکیه با تور های مسافرتی صورت می گیرد تردد تور های مسافرتی از امروز (1400/1/17) تعطیل شد.

وی اضافه نمود: براساس این تصمیم فقط موارد استثنا به منظور تعطیل نشدن فعالیت های اقتصادی- تجاری و سفر های ضروری به منظور انتقال کالا میان دو کشور آن هم با رعایت دقیق پروتکل ها بین ایران و ترکیه صورت می گیرد.

ربیعی در مورد موضوع تعلل دولت در عمل به این پیشنهاد وزارت بهداشت گفت: اساسا پیشنهادات یک فرایند دارد، اما همکاران ما همان روز که پیشنهادی می دهند همان روز هم آن را خبری می نمایند تا موضوع با سرعت بیشتری پیگیری گردد.

سخنگوی دولت توضیح داد: براساس ضوابط موجود یک پیشنهاد باید در فرایند تصمیم سازی در کمیته اجتماعی امنیتی و انتظامی آنالیز گردد.

وی ادامه داد: من در این خصوص مستقیماً با آقای رحمانی فضلی وزیر کشور نیز تبادل نظر کردم و او نیز در پاسخ به این پیشنهاد گفت همان موقع که نامه را به صورت کتبی دریافت کردم و از فضای مجازی هم دیدم موضوع در دستور کار کمیته اجتماعی امنیتی انتظامی وزارت کشور نهاده شد.

ربیعی یادآور شد: براساس چارچوب های موجود زمانی که بناست تصمیمی اتخاذ گردد که وزارت خانه های مختلف در آن دخیل هستند این موضوع در کمیته مربوطه مطرح می گردد و تصمیم سازی صورت می گیرد دیروز نیز هماهنگی های لازم در مورد بسته شدن مرز ها بین ایران و ترکیه صورت گرفت و امروز هم به وزارت کشور ابلاغ شد.

سخنگوی دولت ادامه داد: طبیعتاً این فرایند، فرایندی چند روزه است که تصمیم شتاب زده در مورد آن می تواند آسیب های زیادی به کالا های تجاری ما در مرز دو کشور وارد کند در نتیجه این تصمیم نیازمند آنالیز و تحلیل بود و مطمئن باشید تعللی در این خصوص صورت نگرفته است.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 مرداد 1400 بروزرسانی: 13 مرداد 1400 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 2230

به "شرح ربیعی درباره عدم بستن مرزهای ایران و ترکیه توسط دولت ، تصمیم شتاب زده آسیب زیادی به ما وارد می کرد خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرح ربیعی درباره عدم بستن مرزهای ایران و ترکیه توسط دولت ، تصمیم شتاب زده آسیب زیادی به ما وارد می کرد خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید