بهشت نشینان اصلاح طلب، در سودای انتخابات، یک کارشناس شهری: آزمون استخدامی شهرداری تخلف محرز است

به گزارش راوه بلاگ، اقدامات پرهزینه شهرداری تهران در سال آخر فعالیت مدیریت شهری دوره پنجم آن هم در اوج مسائل اقتصادی بیانگر آن است که این تیم اصلاح طلب همچنان میخواهد با اقدامات پوپولیستی در دوره بعد نیز بر کرسی خود باقی بماند.

بهشت نشینان اصلاح طلب، در سودای انتخابات، یک کارشناس شهری: آزمون استخدامی شهرداری تخلف محرز است

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری خبرنگاران، در روزهای اخیر خبر برگزاری آزمون استخدامی شهرداری تهران به یکی از اخبار پرحاشیه حوزه مدیریت شهری تبدیل شده و بعضی برآورد ها حکایت از رفتار انتخاباتی مدیران شهری برای انتخابات آینده شورای شهر دارد؛ این درحالی است که در زمان حضور محمدعلی نجفی، شهردار مستعفی دوره پنجم مدیریت شهری ابراهیم شیخ، معاون منابع انسانی وقت شهرداری تهران اعلام نموده بود که شهرداری تهران 10 هزار نیروی مازاد دارد و افزایش بیش از حد نیروی انسانی در شهرداری تهران به صلاح نیست.

شهرداری و نیروهای اضافه!

در این بین بعضی از اعضای شورای شهر تهران همچون حسن رسولی، خزانه دار شورای شهر که بارها از ادغام معاونت های شهرداری سخن به میان آورده، نیروهای مازاد شهرداری را موضوعی انکارناپذیر می داند؛ این عضو شورای شهر تهران در زمان حضور محمدعلی نجفی گفته بود که چرا باید شرکتی مثل بهره برداری مترو 5 هزار نیروی مازاد داشته باشد؟

مسائل اقتصادی شهرداری تهران هم در سال 99 خود داستان دیگری است که بارها از سوی اعضای شورای شهر تهران نسبت به آن تذکر داده شد که کسری بودجه پایتخت در امسال 32 تا 56 درصد اعلام شده است.

منافع سیاسی در میان است؟

در همین زمینه بعضی از کارشناسان معتقد هستند اقدام شهرداری تهران در برگزاری آزمون استخدامی ضمن غیر قانونی بودن غیر کارشناسی نیز است و هدفی جز منافع سیاسی ندارد، سید امیر مرتضوی در همین خصوص در تبادل نظر با خبرنگار شهری گروه اجتماعی خبرگزاری خبرنگاران اظهار کرد: چند روز گذشته رئیس شورای اسلامی شهر تهران عنوان نمود که 5.3 از کارکنان شهرداری تهران 31 سال و کمتر هستند، جالب تر این که این مقام مسئول خود می گوید براساس مصوبه برنامه سوم، می بایست سالانه 6 درصد نیروی شهرداری کاهش یابد و این در حالی است که در شهرداری حدود 63 هزار نیرو دارد.

وی با اشاره به این که در سال پایانی فعالیت مدیریت شهری از فضای این استخدام ها کاملاً بوی سیاست به مشام می رسد، گفت: این دست از اقدامات چه معنایی دارد؟ این که در سال، باید 6 درصد از نیروهای شهرداری کاسته گردد یک بحث است و موضوع دیگر این که چرا از سوی دیگر نیروی انسانی جذب می گردد.

این کارشناس مسائل شهری ادامه داد: قرار بر این بود که به میزان 50 درصد بازنشستگان، شهرداری به وسیله آزمون با منابع تعیین نیرو جذب کند ولی واقعیت این است که در حال حاضر نه تنها در شهرداری تهران بلکه در سایر شهرها هم می بینید که این اتفاقات اتفاق افتاده و ژن های خوب به سمت این صندلی ها سرازیر می گردد که این نوع از مسائل تا به امروز به راحتی جمع نشد.

مرتضوی با اشاره به این که در شرایطی که چنین تخلفاتی رخ می داد در نهایت شهردار به هیئت تخلفات احضار می شد و شرح می داد که متأسفانه الان آن نظارت هم وجود ندارد، گفت: در حال حاضر چند سؤال در ارتباط با اقدام شهرداری برای برگزاری این آزمون وجود دارد، نخست این که شهرداری در حال حاضر بنا به اذعان خودش پول ندارد؛ اما می خواهد به نیروهای خود اضافه کند که در چنین شرایطی غیر ممکن است.

پول دریافت از دست مردم

وی اعلام نمود: دلیل اصلی اینکه اساساً آقای مناف هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اصرار دارد که حتماً طرح ترافیک اجرا گردد این است که می گویند درآمدهای شهرداری کاهش یافته است و از این طریق می توانند به درآمد شهرداری یاری نمایند.

این کارشناس مسائل شهری شهری گفت: در بعضی از برنامه های شبکه های معاند که دلیل اصلی آن ایجاد موج بر علیه نظام است مشاهده می گردد که شهرداری تهران توان پرداخت حق پیمانکار را ندارد و در نتیجه پیمانکار هم استطاعت پرداخت حقوق کارگرش را ندارد.

مرتضوی با بیان این که دوره پنجم مدیریت شهری از قالیباف انتقاد می کردند که شهر را تبدیل به کارگاه نموده و ما آن را از این حالت درآوردیم، عنوان نمود: اگر کارگاه باشد احتیاج به نیروی انسانی داریم ولی وقتی هیچ فعالیت و اقدامی صورت نمی گیرد این همه کادرسازی و کادر اداری برای چیست؟ آیا غیر از این است که ذهن به جز انتخابات به جای دیگری هم می رود؟

وی اذعان کرد: چطور ممکن است که شهرداری توان پرداخت حقوق نیروهایش را نداشته باشد و آنها را با تأخیر پرداخت کنید بعد به فکر جذب نیرو باشد؟

تهران شهری برای همه از شعار تا واقعیت

این کارشناس حوزه شهری اضافه کرد: سؤالات دیگری که در ارتباط با آزمون استخدامی دستیاران مدیران شهرداری مطرح است این است که این نیروها قرار است دستیار چه کسانی باشند؟ آن افرادی که باید بازنشسته شوند چرا کنار نمی فرایند تا خبرنگاراننی که مدعی هستند جوانان متخصصی داریم جایگزین شوند.

مرتضوی ادامه داد: شهردار تهران از ابتدا شعاری با عنوان تهران شهری برای همه به میدان آمده حال باید دید خروجی این آزمون و کسانی که به شهرداری راه پیدا می نمایند چه کسانی خواهند بود.

وی با بیان این که این اقدام شهرداری در بحث آزمون استخدامی به طور محرز تخلف نموده است، گفت: شما نمی توانید بدون مصوبه و تصویب مجلس استخدام کنید. شهرداری در بحث بودجه برای دریافت اقتصادیات خود را جزئی از دولت می داند ولی در سایر موارد خودش را مستقل می داند.

تناقضاتی عجیب اما واقعی!

تناقضات مختلف در اقدامات مدیریت شهری در سال آخر دوره پنجم همچون آزمون استخدامی، شروع عملیات اجرایی خط 10 متروی تهران، عدم تمکین شورا در بحث اصلاح ساختار و بی توجهی به پروژه های نیمه کاره حوزه شهری در اوج مسائل اقتصادی شهرداری تهران تنها بیانگر آن است که هدف اصلی آماده کردن افکار عمومی برای انتخابات و چینش نیروها برای اعمال نفوذ در دوره بعدی مدیریت شهری است، مدیریت شهری که خود در شروع راه دوره پیشینشان را نهی کردند خودشان آن را در بازه زمانی پایانی فعالیت خودشان با شدت بیشتری در پیش گرفته اند.

4105/پ

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 1474

به "بهشت نشینان اصلاح طلب، در سودای انتخابات، یک کارشناس شهری: آزمون استخدامی شهرداری تخلف محرز است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهشت نشینان اصلاح طلب، در سودای انتخابات، یک کارشناس شهری: آزمون استخدامی شهرداری تخلف محرز است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید