انفجار در موگادیشو و زخمی شدن 2 پلیس سومالی

به گزارش راوه بلاگ، انفجار بمب در مقر پلیس سومالی در پایتخت این کشور به زخمی شدن دو پلیس انجامید.

انفجار در موگادیشو و زخمی شدن 2 پلیس سومالی

به نقل از آناتولی، این انفجار صبح امروز در حین انجام عملیات پلیس سومالی در خنثی کردن حمله انتحاری در موگادیشو به وقوع پیوست.

پلیس سومالی در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: نیروهای امنیتی پیروز به خنثی شدن حمله انتحاری به مقر پلیس در محله حمروین در شرق موگادیشو شدند.

یک منبع امنیتی نیز گفته که عامل انتحاری به دنبال پیدا کردن مکان پرجمعیت برای منفجر کردن خود بود که نیروهای پلیس پس از دریافت اطلاعاتی در این خصوص، وی را تحت تعقیب قرار دادند.

وی اضافه نمود: عامل انتحاری در حال فرار از دست پلیس بود که بمبی را در ورودی مرکز پلیس حمروین انداخت و به زخمی شدن دو نیرو منجر شد.

هنوز هیچ گروهی مسؤولیت این انفجار را به عهده نگرفته است؛ اما پلیس سومالی گروه تروریستی الشباب را مظنون به دست داشتن در این حادثه می داند.

الشباب یک گروه شبه نظامی سومالیایی است که از سال 2012 میلادی بخشی از شبکه القاعده شده است.

این گروه در گذشته بخش هایی از مرکز و جنوب سومالی را در کنترل خود داشت، اما در سال 2015 میلادی شهرهای عظیم را از دست داده و تنها چند منطقه روستایی را در سومالی در اشغال خود دارد.

تعداد عناصر الشباب در سال 2014 بین 7 تا 9 هزار نفر برآورد شده بود.این گروه در فهرست گروه های تروریستی ایالات متحده آمریکا، بریتانیا، کانادا، استرالیا و امارات واقع شده است.

یکشنبه گذشته رئیس ستاد نیروهای مسلح سومالی از کشته شدن 52 نفر از شبه نظامیان الشباب از جمله دو فرمانده این گروه بدست نیروهای ارتش این کشور اطلاع داد.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 3 فروردین 1400 بروزرسانی: 3 فروردین 1400 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 2073

به "انفجار در موگادیشو و زخمی شدن 2 پلیس سومالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انفجار در موگادیشو و زخمی شدن 2 پلیس سومالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید