امیر سیاری: همدلی و حضور مومنانه مردم در مقابله با ویروس کرونا نشات گرفته از فرهنگ دفاع مقدس است

به گزارش راوه بلاگ، رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش با بیان اینکه بسیاری از تلاش هایی که امروز در راستای مقابله با کرونا در سطح جامعه صورت می گیرد، ما را به یاد دوران دفاع مقدس می اندازد، گفت: همدلی و حضور مومنانه مردم در مقابله با ویروس کرونا نشات گرفته از فرهنگ دفاع مقدس است.

امیر سیاری: همدلی و حضور مومنانه مردم در مقابله با ویروس کرونا نشات گرفته از فرهنگ دفاع مقدس است

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، امیر دریادار حبیب الله سکمک، رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش صبح امروز (یکشنبه) در نخستین نشست هماهنگی برنامه های گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس که در ستاد آجا برگزار شد، گفت: عظیمداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس کار ارزشمند و عظیمی است که ارتش جمهوری اسلامی ایران با هماهنگی ستاد کل نیرو های مسلح و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس برنامه های متعددی را در این حوزه تدوین کرده و ان شاءالله به نحو احسن اجرا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس همچون گنجی است که باید به مرور زمان استخراج و به نسل های فعلی و بعدی منتقل شود، گفت: متاسفانه امروز افرادی هستند که کمترین اطلاعات را از رشادت ها و جانفشانی پدران خود در دوران دفاع مقدس دارند.

دریادار سکمک گفت: شهادت طلبی، ازخودگذشتگی و جانفشانی از آموزه های دوران دفاع مقدس است که همه باید از آن مطلع باشند و بهره معنوی ببرند.

وی اقدامات چند ساله اخیر در حوزه دفاع مقدس بویژه تشکیل شورای عالی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در سطح ارتش را قابل تقدیر و ستودنی مطرح نمود و گفت: راهیان نور و حضور جوانان در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس یکی از راه های مطلوب انتقال ارزش های دوران دفاع مقدس به نسل جوان است که باید با قدرت بیشتری پیگیری شود.

رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش با بیان اینکه ارتش همواره در حوزه های مردم کمک پیش تاز است، افزود: در حوادثی، چون سیل و زلزله ارتش همواره در کنار مردم بوده و خدمت به مردم را وظیفه ذاتی خود می داند و در کنار ماموریت های اصلی در حوزه دفاع از حدود و ثغور کشور به اقدامات مردم کمک و خدمت رسانی نیز می پردازد.

وی افزود: ارتش در کنار سایر نیرو های مسلح در حوزه مقابله با شیوع ویروس کرونا به سرعت وارد عرصه شد و با اقداماتی، چون راه اندازی کارگاه های تولید ماسک، لباس های مخصوص، بسته های های بهداشتی، غذایی، خدمات درمانی و بهداشتی به ارائه خدمات پرداخت.

امیر دریادار سکمک با بیان اینکه بسکمک از تلاش هایی که امروز در سطح جامعه برای مقابله با ویروس کرونا انجام می شود ما را به یاد دوران دفاع مقدس می اندازد، گفت: همه این فعالیت ها، همدلی و حضور مومنانه مردم در مقابله با این ویروس منحوس نشات گرفته از همان روحیه و فرهنگ دفاع مقدس است، چرا که در همان دوران مردم نیز پای کار آمدند و هر کس به نحوی به جبهه های نبرد حق علیه باطل کمک می کرد.

معاون هماهنگ کننده ارتش با تاکید براین که تاریخ دفاع مقدس مملو از ارزش های ناب و قابل توجه است، بیان داشت: به هر میزانی که به این ارزش ها در سطح جامعه بها داده شود، به همان میزان این ارزش های قابل تعظیم راهگشای بحران های امروز و آینده کشورمان خواهد بود و به نظر من فرهنگ عظیم دفاع مقدس تضمین کننده و تاریخ آینده کشور می تواند باشد.

دریادار سکمک در ادامه ضمن تقدیر تلاش های سازمان عقیدتی سیاسی و قرارگاه تهدیدات نوپدید ارتش در زمینه ترویج فرهنگ دفاع مقدس و همکاری منسجم با سازمان حفظ آثار در این حوزه افزود: فضای مجازی امروز یکی از راه های ارتباط گیری با مخاطبان در حوزه تبلیغاتی و ترویجی است که ارتش جمهوری اسلامی قطعا از این فضا جهت تحقق اهداف مورد نظر استفاده می کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 3 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 787

به "امیر سیاری: همدلی و حضور مومنانه مردم در مقابله با ویروس کرونا نشات گرفته از فرهنگ دفاع مقدس است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امیر سیاری: همدلی و حضور مومنانه مردم در مقابله با ویروس کرونا نشات گرفته از فرهنگ دفاع مقدس است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید