شروع انتخابات در فرانسه، آینده سیاسی مکرون جوان در خطر است

به گزارش راوه بلاگ، ایسنا نوشت: فرانسه پس از ماه ها تعطیلی به خاطر پاندمی ویروس کرونا، امروز (یکشنبه) دور دوم انتخابات شهرداری ها را که به تعویق افتاده بود، برگزار می نماید؛ انتخاباتی که به گفته نظرسنجی ها نتیجه تلخی برای رئیس جمهور فرانسه به همراه خواهد داشت چرا که حزبش ممکن است در تمامی شهرهای عظیم شکست بخورد.

شروع انتخابات در فرانسه، آینده سیاسی مکرون جوان در خطر است

با ما همراه باشید و با تور ارزان فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش خبرگزاری رویترز، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه یک سال پیش امیدوار بود که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری 2022 میلادی، انتخابات محلی به محکم شدن جای پای حزب جوانش در شهرهای عظیم و مهم سراسر فرانسه از جمله پاریس یاری کند. اما اخیرا معاونین رئیس جمهور سطح این توقعات را پایین آورده اند.

در پاریس، پایتخت فرانسه آن ایدالگو، شهردار سوسیال کنونی این شهر در جهت یک پیروزی راحت پس از کمپین سمبلیک ماکرون و حزب حاکمش موسوم به حزب جمهوری به پیش (LaREM) قرار گرفته است.

در همین حال انتظار می رود حزب سبزها نیز حتی در بعضی مواقع در ائتلاف با حزب چپ گراها در شهرهایی چون لیون، مارسی و بوردو پیروز عمل نمایند و بر جریانی که در انتخابات اروپایی سال 2019 میلادی به وجود آوردند، تکیه نمایند. در شهر پرپینیان، حزب راست افراطی مارین لوپن ممکن است کنترل نخستین شهرش با جمعیتی بیشتر از 100 هزار نفر را به دست آورد.

فرانسه اواسط مارس امسال میلادی دور نخست انتخابات شهرداری ها را برگزار کرد؛ درست 48 ساعت قبل از آنکه ماکرون یکی از جدی ترین قرنطینه ها و تعطیلی های اروپا را اعمال کند و همین امر باعث یک تاخیر طولانی در برگزاری دور دوم انتخابات شهرداری ها شد.

مکرون اعلام نموده که ریاست جمهوری اش را از نو برنامه ریزی خواهد نمود و ماه آینده برنامه مفصلی را برای دو سال پایانی دوره ریاست جمهوری اش ارائه خواهد نمود.

ترمیم کابینه دولت نیز به شدت انتظار می رود و عظیمترین سوال درباره آینده ادوار فیلیپ، نخست وزیر محبوب ماکرون مطرح است. فیلیپ در حال حاضر برای به دست آوردن پست قدیمی خود به عنوان شهردار لو آور کوشش می نماید.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 8 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: raveblog.ir شناسه مطلب: 1103

به "شروع انتخابات در فرانسه، آینده سیاسی مکرون جوان در خطر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع انتخابات در فرانسه، آینده سیاسی مکرون جوان در خطر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید